Reklama we współczesnych mediach

marketing-791202_1280Trudno sobie wyobrazić obecny świat bez reklamy. Reklama istniała od zawsze. Przecież już na średniowiecznych rynkach kupcy zachwalali swój towar i zachęcali kupujących w różny sposób, by tylko zatrzymali się przed kramem i kupili dowolny towar. W czasach socjalistycznego niedoboru reklama nie była praktycznie potrzebna. Z półek sklepowych znikały wszelkie towary, które miały szansę się na nich pojawić. Niczego nie trzeba było reklamować, bo powszechny niedobór skutecznie blokował wszelkie potrzeby. W końcu to wszystko się zmieniło, kiedy nasza gospodarka się zmieniła i stała się podobna do tych zachodnich. Na całym świecie jest obecnie nadmiar produktów, towarów i usług. Chodzi więc o to, by sprzedać korzystając ze wszystkich możliwych środków. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić sytuację, że jakakolwiek firma nie posługuje się reklamą. To jest po prostu niemożliwe. Nawet najbardziej szacowne firmy z wieloletnim doświadczeniem i renomą starają się przygotowywać kampanie reklamowe. Media są idealnym miejscem na owe reklamy z racji tego, że skutecznie docierają w krótkim czasie do milionów nawet odbiorców. Jeszcze kilka lat temu wielkie kampanie reklamowe były prowadzone w prasie. Zresztą do tej pory reklamy prasowe są dość popularne, chociaż coraz mniej osób czyta gazety i czasopisma. Doskonałym miejscem na reklamy określonego rodzaju są czasopisma dla kobiet. Firmy, które oferują swoim klientom ubrania, kosmetyki, chętnie reklamują się w tego typu prasie. Często tego typu rzeczy reklamują osoby znane i popularne, celebryci. Na przykład z okazji swojego wesela robią sesje zdjęciową, w której występują w określonych ubraniach. A wiadomo, że miłośniczki celebrytów z ogromną ochotą kopiują wszystkie poczynania znanych osób. Kolejnym medium podatnym na reklamę jest telewizja. Czymś normalnym już są spoty reklamowe, które przerywają regularnie programy telewizyjne i filmy. Coraz częściej pojawia się też lokowanie produktu. Polega to na tym, że w popularnym filmie, serialu pojawiają się produkty, których używają bohaterowie tam występujący. Są to produkty, za których reklamowanie zapłacił producent. W ten sposób zadowolone są dwie strony: realizatorzy filmu, którzy po prostu mają pieniądze na jego produkcję i producent, który zyskuje ogromną reklamę. Ogromnym medium, który idealnie nadaje się do reklamy jest internet. Młode pokolenie właśnie w internecie szuka wszelkich informacji. Biada więc firmie, która nie posiada własnej strony internetowej, w dodatku świeżo aktualizowanej. Z własnej woli skazuje się na swoisty niebyt. Nawet firmy szacowne, z ogromną tradycją muszą szukać tam nowych klientów. Reklama w internecie to w tej chwili ogromny przemysł, na którym wszyscy zarabiają. Im strona jest wyżej w hierarchii ważności, tym więcej ma zleceń i klientów. Formy reklamy w tym nowym medium są naprawdę ogromne. Zresztą możliwość dotarcia w krótkim czasie do milionów jest też szansą na dobry oddźwięk reklamy społecznej. Współczesne media nie mogą funkcjonować bez reklamy, a reklama bez mediów.

Podziel się