Własna gazeta, czyli jak się zarabia na drobnych ogłoszeniach

newspaper-159877_1280Każdy może dzisiaj być wydawcą gazety. Nie trzeba być medialnym potentatem, żeby mieć swój własny tytuł prasowy. Ale trzeba mieć dobrą koncepcję i talent, żeby naprawdę na tym dobrze zarabiać. Koszty wydania gazety to tak naprawdę jedynie koszty napisania do nich artykułów oraz wydrukowania papieru w drukarni. Tyle tylko, że nie każdy potrafi sam napisać coś mądrego. Ale w poniższym artykule wcale nie będziemy pisać o gazetach, w których muszą być nadzwyczajnie mądre artykuły. Wystarczy bowiem kilka tekstów średniej jakości, żeby zainteresować przypadkowego czytelnika swoją własną gazetą. A właśnie o to będzie w proponowanym przez Nas biznesie chodzić. Tylko o to, żeby przypadkowi przechodnie albo pasażerowie w autobusie zajrzeli do Naszej gazety.

Bo jeżeli chcecie być wydawcą pracy poczytnej z artykułami o wysokiej jakości to będziecie ponosić koszty, ale przy minimalnych zyskach. Najlepiej jest wydawać gazetę, w której będzie jak najwięcej reklam i drobnych ogłoszeń. I to właśnie na tym można w ty przypadku najwięcej zarabiać. Sama gazeta dla czytelnika musi być darmowa. Z tego wynika, że na reklamach i ogłoszeniach trzeba zarobić tyle, aby opłaciło się ją drukować. Jeżeli gazetę będzie rozdawać kilka osób to z łatwością można osiągnąć nakład do kilku tysięcy egzemplarzy dziennie. Można więc spróbować dotrzeć do jak największej grupy odbiorców zostawiając większe partie gazet w miejscach publicznych.

Zarabianie i model biznesowy, o którym piszemy powyżej jest bardzo dobrze znany od wielu lat. Już dwadzieścia lat temu w ten sposób zarabiano bardzo duże pieniądze. Drukowane gazety rozdawane były w dużych skupiskach ludzi. Jako, że jeszcze nie mieliśmy w Polsce pięknych galerii handlowych to największe skupiska ludzi pojawiały się na samochodowych giełdach. Pionierem w tym biznesie były najpopularniejsze giełdy samochodowe mieszczące się w aglomeracji śląskiej. Już w latach dziewięćdziesiątych można na nich było dostać zupełnie za darmo gazety motoryzacyjne, w której były dziesiątki drobnych ogłoszeń i reklam.

Dzisiaj w wielu regionach kraju działają takie lokalne tytuły, w których pojawiają się jedynie reklamy. Firmy chętnie płacą za niewielkie ogłoszenia w rozdawanej nieodpłatnie gazecie. Dlatego właśnie najlepiej jest, kiedy w takiej gazecie jest coś do przeczytania. Jeśli potencjalny czytelnik skupi się na przeglądaniu takiej gazety to i zawarte w nim reklamy skuteczniej zapiszą się w jego pamięci. Można więc połączyć przyjemne z pożytecznym. Wydawać własną gazetę z prawdziwymi artykułami i zarabiać na umieszczanych w nich reklamach i tekstach.

Ciekawym i dość innowacyjnym podejściem jest też zamieszczanie w takiej prasie artykułów sponsorowanych czyli napisanych pod konkretną firmę i na konkretne zamówienie. Jeden taki artykuł może kosztować zleceniodawcę tyle, że akurat wystarczy na wydrukowanie całego nakładu i jego kolportaż. Ten model biznesowy sprawdza się od wielu lat, ale działać z zyskiem może jedynie na małym rynku lokalnym. Oferta zareklamowania się musi być skierowana do małych firm, ponieważ duże firmy raczej nie będą zainteresowane taką formą przekazu swojej oferty.

Dodaj komentarz