media 

Własna gazeta, czyli jak się zarabia na drobnych ogłoszeniach

newspaper-159877_1280Każdy może dzisiaj być wydawcą gazety. Nie trzeba być medialnym potentatem, żeby mieć swój własny tytuł prasowy. Ale trzeba mieć dobrą koncepcję i talent, żeby naprawdę na tym dobrze zarabiać. Koszty wydania gazety to tak naprawdę jedynie koszty napisania do nich artykułów oraz wydrukowania papieru w drukarni. Tyle tylko, że nie każdy potrafi sam napisać coś mądrego. Ale w poniższym artykule wcale nie będziemy pisać o gazetach, w których muszą być nadzwyczajnie mądre artykuły. Wystarczy bowiem kilka tekstów średniej jakości, żeby zainteresować przypadkowego czytelnika swoją własną gazetą. A właśnie o to będzie w proponowanym przez Nas biznesie chodzić. Tylko o to, żeby przypadkowi przechodnie albo pasażerowie w autobusie zajrzeli do Naszej gazety.

Bo jeżeli chcecie być wydawcą pracy poczytnej z artykułami o wysokiej jakości to będziecie ponosić koszty, ale przy minimalnych zyskach. Najlepiej jest wydawać gazetę, w której będzie jak najwięcej reklam i drobnych ogłoszeń. I to właśnie na tym można w ty przypadku najwięcej zarabiać. Sama gazeta dla czytelnika musi być darmowa. Z tego wynika, że na reklamach i ogłoszeniach trzeba zarobić tyle, aby opłaciło się ją drukować. Jeżeli gazetę będzie rozdawać kilka osób to z łatwością można osiągnąć nakład do kilku tysięcy egzemplarzy dziennie. Można więc spróbować dotrzeć do jak największej grupy odbiorców zostawiając większe partie gazet w miejscach publicznych.

Zarabianie i model biznesowy, o którym piszemy powyżej jest bardzo dobrze znany od wielu lat. Już dwadzieścia lat temu w ten sposób zarabiano bardzo duże pieniądze. Drukowane gazety rozdawane były w dużych skupiskach ludzi. Jako, że jeszcze nie mieliśmy w Polsce pięknych galerii handlowych to największe skupiska ludzi pojawiały się na samochodowych giełdach. Pionierem w tym biznesie były najpopularniejsze giełdy samochodowe mieszczące się w aglomeracji śląskiej. Już w latach dziewięćdziesiątych można na nich było dostać zupełnie za darmo gazety motoryzacyjne, w której były dziesiątki drobnych ogłoszeń i reklam.

Dzisiaj w wielu regionach kraju działają takie lokalne tytuły, w których pojawiają się jedynie reklamy. Firmy chętnie płacą za niewielkie ogłoszenia w rozdawanej nieodpłatnie gazecie. Dlatego właśnie najlepiej jest, kiedy w takiej gazecie jest coś do przeczytania. Jeśli potencjalny czytelnik skupi się na przeglądaniu takiej gazety to i zawarte w nim reklamy skuteczniej zapiszą się w jego pamięci. Można więc połączyć przyjemne z pożytecznym. Wydawać własną gazetę z prawdziwymi artykułami i zarabiać na umieszczanych w nich reklamach i tekstach.

Ciekawym i dość innowacyjnym podejściem jest też zamieszczanie w takiej prasie artykułów sponsorowanych czyli napisanych pod konkretną firmę i na konkretne zamówienie. Jeden taki artykuł może kosztować zleceniodawcę tyle, że akurat wystarczy na wydrukowanie całego nakładu i jego kolportaż. Ten model biznesowy sprawdza się od wielu lat, ale działać z zyskiem może jedynie na małym rynku lokalnym. Oferta zareklamowania się musi być skierowana do małych firm, ponieważ duże firmy raczej nie będą zainteresowane taką formą przekazu swojej oferty.

Related posts

Leave a Comment