Rola agencji interaktywnej

Współczesna reklama – jeśli ma być skuteczna – nie powinna ograniczać się jedynie do tradycyjnych form, takich jak spoty telewizyjne, radiowe czy ulotki i billboardy poustawiane przy ulicach. Również ważna – a być może nawet jeszcze ważniejsza – jest reklama odbywająca się na polu wirtualnym, a więc szeroko pojęty marketing internetowy. Tą stroną reklamy zajmuje się agencja interaktywna – a trzeba zaznaczyć, że powstaje ich na rynku coraz więcej, nie bez powodu.

 

Czym dokładnie jest agencja interaktywna? Jest to cały sztab ludzi, który zajmuje się budowanie internetowego wizerunku firmy. Zajmują się tym w sposób kompleksowy, zawsze jednak konsultując z klientem wszystkie podejmowane decyzje.  Tym bardziej, że zawsze – a przynajmniej w większości przypadków – agencja interaktywna otrzymuje od swoich klientów założenia marketingowe, które mają zostać spełnione, oraz najważniejsze dane/hasła reklamowe, które powinny zostać zawarte.

 

Może się wydawać, że marketing internetowy to dość wąska dziedzina i w związku z tym agencja interaktywna nie ma zbyt wielkiego pola do  manewrów. Okazuje się, że wręcz przeciwnie. Marketing internetowy to dziedzina, w ramach które znajduje się wiele działań, które warto realizować w sposób jednoczesny, by zwiększyć skuteczność reklamy.

 

Jakie więc zadania mogą wchodzić w zakres kompetencji, które posiada agencja interaktywna?   Przede wszystkim jest to odpowiednie przygotowanie strony internetowej klienta. Ta strona nie powinna jedynie być, musi ona zostać tak skonstruowana, by przyciągać jak najwięcej internautów, co nie jest proste wśród setek (jeśli nie tysięcy) innych stron o podobnej tematyce. W tym przypadku kluczowym zagadnieniem jest pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych – ma to na celu doprowadzenie do takiej sytuacji, by dana strona www zajmowała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych (pod konkretnymi hasłami).

 

Nie tylko strony internetowe należą do obowiązków, jakie ma do wykonania agencja interaktywna. To również dbałość o to, by firma była obecna w internecie – przede wszystkim w popularnych portalach społecznościowych. Coraz popularniejsze stają się także blogi internetowe, które nie są bezpośrednią reklamą firmy, ale w różny – choć często pośredni – sposób zachęcając do skorzystania z tej właśnie, a nie z innej, oferty. Agencja interaktywna doskonale wie, jak taki cel zrealizować. Podobne znaczenie mają teksty sponsorowane – np. recenzję bądź artykuły nawiązujące do konkretnych usług/produktów, które również nie przypominają reklamy, ale w jakiś inny sposób sugerują czytelników, że warto z tych oto usług/produktów skorzystać.

 

To nadal nie wszystkie rozwiązania, z jakich może korzystać agencja interaktywna. Internetowe banery reklamowe, newslettery, linki promocyjne i wiele więcej. Internet daje naprawdę wiele możliwości – trzeba tylko wiedzieć, jak je wykorzystać i połączyć ze sobą, tak by stanowiły spójną kampanię reklamy wirtualnej. Kto, jak nie specjaliści, może zająć się tym w najlepszy i najskuteczniejszy sposób?