Reklama w radiu

radio-studio-jup-490Radio stanowi nieco inny środek przekazywania informacji od wszystkich pozostałych, gdyż dysponuje jedynie fonią. Nie pokazuje nam obrazów, a tylko słowa, do których musimy tworzyć własne wizje. Poprzez to wymaga od nas skupienia uwagi i umiejętności logicznego myślenia. Zwłaszcza wtedy, gdy chcemy dojść do własnych wniosków. Popularność radia trwa niezmiennie od lat i nie przebije jej chyba żadne inne medium.
Ważną rolę odgrywa radio w sferze reklamy. Poprzez to, że działa tylko na zmysł słuchu, nie pozwala na pokazanie reklamowanego produktu. Często próbuje się to zastąpić odpowiednimi efektami dźwiękowymi, jak szum morza czy pisk opon, które mają wzbudzić w słuchaczach konkretne skojarzenia. Chodzi o to, by potencjalny klient zobaczył dany produkt w swojej wyobraźni. Reklamy radiowe mają taką przewagę nad telewizyjnymi, że docierają nawet do osób będących w pracy czy prowadzących samochód. Bazują one na zasadzie, że najłatwiej jest reklamę po prostu wysłuchać. Jednocześnie mogą one zalecać słuchaczowi zajrzenie do drukowanych broszur czy wejście na daną stronę internetową, gdzie zainteresowana osoba znajdzie bliżej sprecyzowane informacje, przykładowo dane niezbędne do kontaktu z firmą. Do pozytywów reklamy w radiu należy też zaliczyć brak trudności w układaniu haseł oraz niskie koszty produkowania takich reklam czy samego emitowania, które bywają uzależnione od zasięgu określonej rozgłośni i czasu, jaki reklama zajmie na antenie. Bardzo ważne jest, by podczas realizacji kampanii reklamowej, pamiętać o połączeniu reklamy w radiu z reklamą w telewizji czy prasie. Samo wysłuchanie, czasem jednorazowe, raczej nie przyczyni się do tego, że klient zapamięta wszystkie szczegóły. Wśród wad radia jako medium służącego reklamowaniu można wskazać choćby to, że czas emitowania spotu reklamowego nie może być przypadkowy. Ważne jest, by reklamy wysłuchała jak największa liczba osób, do których dany produkt mógłby być adresowany.
Bardzo często radia słucha się, będąc pochłoniętym wykonywaniem innych zajęć. Wówczas nie bardzo zwraca się uwagę na treść, a więc na pewno umkną słuchaczom wymieniane w reklamach szczegóły. Jednak mimo wszystko lokalne rozgłośnie radiowe szczególnie dla przedsiębiorców regionalnych stanowią doskonałe medium do zdobywania klientów. Efekty te zwiększy zapewne rozprowadzanie dodatkowo materiałów drukowanych czy założenie dla firmy strony internetowej.
Radio to często jedyne źródło rozrywki i informacji, jakie towarzyszy wielu ludziom przez cały dzień, ne zakłócając przy tym pracy czy innych czynności. Zawsze będzie też stwarzało dodatkowe szanse dla reklamodawców, na to aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Kampanie reklamowe w radiu niemal na pewno odniosą sukces, kiedy będą odpowiednio, za pomocą słów, muzyki i efektów dźwiękowych, działały na emocje słuchaczy. Dodatkowym wsparciem, na jakie zawsze warto postawić, mogą być drukowane ulotki. Reklama w radiu wiąże się z możliwością dotarcia do prawie nieograniczonej liczby słuchaczy i nie wolno lekceważyć tego faktu

Podziel się