Reklama na Facebooku

Facebook to bez wątpienia fenomen naszych czasów. Facebook to miliony użytkowników, a co za tym idzie miliony potencjalnych klientów. Tak myśli przedsiębiorca. Ma rację. Dziś większość firm wykorzystuje ten portal społecznościowy jako miejsce reklamy oraz miejsce pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania dobrych kontaktów ze swoimi stałymi klientami. To bardzo dobra okazja do tego, gdyż reklamodawca ma tutaj żywy kontakt z klientem. Zachodzi pomiędzy nimi jakaś interakcja, przez co klient może w jeszcze większym stopniu integrować i identyfikować się z daną marką. Jest to także idealne, masowe forum na którym bez problemu można rozpowszechniać jakieś informacje. Niektórzy twierdzą, że jeśli kogoś nie ma na Facebooku to nie istnieje. Oczywiście jest to tylko powiedzenie, ale przedsiębiorcy powinni wziąć to sobie do serca. Oni nie mogą sobie pozwolić na to, aby nie istnieć. Od tego będzie zależało to czy utrzyma się na rynku czy też polegnie wśród konkurencji, która zadbała o odpowiednią promocję i kontakt ze swoimi klientami. Reklama na Facebooku naprawdę się opłaca. Warto zauważyć szanse, jakie daje ten portal społecznościowy. Jeśli ktoś ich nie widzi to można go nazwać nierozważnym. Jeśli nie mamy konta na Facebooku o w znacznym stopniu utrudniamy naszym klientom dotarcie do nas. Trzeba założyć zatem oficjalny fanpage naszej firmy. Samo założenie profilu to jedno. Jednak trzeba jeszcze wiedzieć jak go prowadzić. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie wszystko będziemy mogli zamieścić na profilu. Warto zamieszczać tam tylko ważne informacje. Jeśli będziemy bowiem zasypywać naszych fanów mało istotnymi sprawami to w dłuższej perspektywie czasu nie będzie on ich czytał, a być może nie dotrze przez to do niego coś ważnego. Ważna jest oferta i to ona powinna być dla nas priorytetem, który będzie królował na naszym profilu. Jeśli będziemy zamieszczać na swoim profilu wartościowe informacje to będziemy mogli mieć pewność, że nasi fani będą tą informację udostępniać oraz polecać swoim znajomym. Wówczas informacja oraz link do naszej strony trafi do jeszcze większej rzeszy osób. Trzeba wiedzieć, jak zająć się takim profilem. Ludzie dostrzegają taką potrzebę, dlatego są firmy, które się tym specjalizują. Agencje marketingowe poszerzają swoją ofertę o usługę prowadzenia profilu na Facebooku. Jest to normalna kolej rzeczy. Nie każdy przedsiębiorca ma przecież o tym pojęcie i czas na prowadzenie takiego konta. Aby mieć pewność, że nasze konto na tym portalu społecznościowym będzie przynosiło nam jakieś korzyści warto powierzyć to zadanie specjalistom. Taka strona to nie tylko możliwość promocji, ale także bardzo dobra okazja do obserwacji. Dzięki interakcji z klientami można poznać ich faktyczne potrzeby. Oczywiście jeśli będziemy z tego wyciągać odpowiednie wnioski to wówczas możemy osiągnąć z tego tytułu naprawdę spore korzyści. Jednak musimy tego chcieć. Musimy być otwarci na obserwację oraz na coś nowego, czym z pewnością jest dziś Facebook. Rzeczywistość tam jest zupełnie inna i trzeba się z nią zmierzyć.

Podziel się