Reklama dopasowana do medium

HNCK7802Przeciętny człowiek spotyka się na co dzień z mnóstwem reklam. Wydają się one niemal wszechobecne, pojawiają się na ekranie telewizora, komputera, co kilka czy kilkanaście minut emitują je stacje radiowe. Tradycyjna prasa drukowana również nie jest od nich wolna, nawet poważnie opiniotwórcze tytuły drukują materiały reklamowe. Pieniądze od reklamodawców stanowią znaczną część przychodów niemal każdej współczesnej redakcji. Nawet ograniczając kontakt z mediami do minimum, nie uniknie się kontaktu z przekazami promocyjnymi. Są one bowiem umieszczane w wielu miejscach ogólnodostępnych, jak ulice i chodniki czy centra handlowe. Tak więc reklama towarzyszy współczesnym ludziom niemal na każdym kroku. Nie wszyscy odbiorcy zdają sobie jednak sprawę, że poszczególne rodzaje przekazów reklamowych mogą się bardzo od siebie różnić.

Jednym z zasadniczych kryteriów, branych pod uwagę przez twórców każdej reklamy, jest medium, za pośrednictwem którego będzie ona wyświetlana. Inne zasady dotyczą bowiem przekazów publikowanych w prasie tradycyjnej, a inaczej trzeba będzie podejść do materiałów, które będą emitowane na antenie stacji radiowych czy telewizyjnych. W przypadku gazet drukowanych, jak również telewizji czy internetu, w czasie tworzenia reklamy stawia się przede wszystkim na obraz. Natomiast w reklamie radiowej kluczowe znaczenie ma dźwięk, a zatem muzyka i przekaz słowny. Muszą one przykuć uwagę słuchacza, ale nie mogą zniechęcać czy drażnić. Odbiorca powinien wysłuchać treści do końca, a co więcej zapamiętać reklamowany produkt bądź usługę.

Świat reklamy jest rozbudowany. Bardzo intensywnie się również rozwija, a specjaliści związani z marketingiem, jak również reklamodawcy, chętnie wykorzystują nowe możliwości kontaktowania się z konsumentami. Przykładem mogą być chociażby wciąż nowe sposoby wykorzystywania sieci internetowej do reklamowania różnych dóbr. Dawniej wielkim zainteresowaniem cieszył się tak zwany mailing internetowy. Reklamy wysyłane na adresy poczty elektronicznej nadal stanowią zresztą popularną formę kontaktowania się z potencjalnymi klientami. Obecnie natomiast wśród reklamodawców popularne staje się wykorzystywanie portali społecznościowych. Za ich pośrednictwem można dotrzeć z wybraną treścią do konkretnej grupy odbiorców. A to jest najważniejsze w planowaniu kampanii reklamowej – warto skorzystać.

Nawet niedoświadczony marketingowiec zdaje sobie sprawę, że skuteczna reklama to przekaz skierowany do przedstawicieli określonej grupy społecznej. Użytkowników internetu można obecnie sprofilować dosyć dokładnie na podstawie czynności podejmowanych przez nich w rzeczywistości wirtualnej. Z tego też powodu to właśnie reklamy internetowe stają się podstawą wielu kampanii promocyjnych. Z drugiej strony tradycyjna prasa drukowana również cieszy się nadal sporym zainteresowaniem wśród reklamodawców. Tytuły prasowe także mają bowiem dosyć precyzyjnie określoną grupę czytelników.

Wybór kanału przekazu materiałów reklamowych to spore wyzwanie. Dlatego warto korzystać z pomocy doświadczonych agencji promocyjnych, a kampanie opierać na różnych mediach.

Podziel się

Dodaj komentarz