Prasa dobrym miejscem na reklamę

reklama_w_prasieWśród dostępnych mediów stałą grupę zwolenników ma prasa. Jej czytanie wymaga pewnego zaangażowania, ale w zamian poszerza zakres wiedzy, pobudza ciekawość i skłania do zadumy. Czytelnicy z bogatej oferty gazet dokonują wyboru tych, które trafiają w ich potrzeby, a zarazem stanowią źródło poszukiwanych informacji. Wydawcy prasy dokładają wiele starań, by odbiorcy chętnie zaglądali do pism. Starają się tak przygotowywać artykuły, aby przekazywane treści były zawsze aktualne. Dbają też o zachowanie pewnego rodzaju całości, na którą składają się też reklamy. Reklamy wraz z treścią pisma zarówno informują, jak i stanowią źródło rozrywki. Działają na emocje czytelników, pobudzając jednocześnie różne zmysły. Stanowią też podstawę do rozmów z innymi osobami na temat reklamowanych produktów. Prasa w ten sposób buduje relacje z czytelnikami.
Gazety powodują też duże zaangażowanie czytelników, ponieważ mało kto w czasie czytania wykonuje inne czynności. Odbiorca treści skupiony jest więc tylko na niej, a co z tym związane, jest w stanie więcej uwagi poświęcić na zapoznanie się z reklamą zamieszczoną w prasie. Z badań prowadzonych wśród odbiorców reklam wynika, że reklama prasowa uważana jest za mało irytującą w porównaniu z telewizyjną. Redakcje gazet dbają też o budowanie odpowiednich relacji z czytelnikami, zapewniając im możliwość wymiany poglądów na łamach gazety, pisania listów czy maili. Prasa tym sposobem buduje wiarygodność w oczach odbiorcy, a to przekłada się na zaufanie, które powoduje większe zainteresowanie reklamą w ulubionym czasopiśmie. Niewątpliwie poprzez drukowaną reklamę w gazecie czytelnik ma szansę zasięgnąć szerszej informacji o produkcie. Na papierze łatwiej przedstawić szczegóły, które mogą zwyczajnie umknąć słuchaczowi reklamy w radiu czy widzowi oglądającemu ją w telewizji. Czytelnik może zatrzymać się nad przekazem reklamowym dłuższy czas, a także wrócić do niego w przyszłości, gdy poczuje taką potrzebę. Na medium w postaci prasy powinni zwrócić szczególną uwagę ci reklamodawcy, którzy adresują swoje produkty do wąskich grup. Rynek gazet odznacza się ogromnym zróżnicowaniem, co pozwala precyzyjnie zbudować zasięg odbiorców. Przykładowo luksusowe marki ograniczają się do reklam kosmetyków czy odzieży tylko w magazynach z wyższej półki. Z kolei w magazynach typowo specjalistycznych- budowlanych czy podróżniczych, jak dowiodły badania, reklamy bywają niemal traktowane na równi z artykułami tematycznymi. Reklama w gazecie może oddziaływać na czytelnika zarówno informacją, jak i szatą graficzną. Ma tą przewagę, że pozwala na ciągłą prezentację korzyści płynących z używania reklamowanych produktów. Zwiększa tym samym rozpoznawalność danej marki, a to z kolei powoduje, że po związane z nią produkty klienci sięgają chętniej.
Reklamodawcy nie mogą tez zapominać o tym, że oferta reklam w prasie jest często szersza niż w jakimkolwiek innym medium. Mają oni do wyboru wiele formatów reklam możliwych do zamieszczenia na stronach czasopisma, a poza tym takie innowacyjne formy jak książeczki, wklejki, paski zapachowe czy zakładki.

Podziel się